יום שבת, 12 בפברואר 2011

פוסט מסכם

ידע- הדרך שלך להצליח
זהו פוסט אחרון המסכם את תקופת הכתיבה שלי בבלוג הנוכחי במסגרת לימודי לתואר MA במגמת תקשוב ולמידה בחינוך, במכללה ללימודים אקדמיים שבאור יהודה.

כשאני מסתכלת לאחור על תחילת התהליך, מהמקום בו אני נמצאת היום - סיום תהליך הכתיבה והלמידה – אני חושבת שהדברים אותם כתבתי בפוסט הראשון התעצמו באשר לאחריות, לשיתופיות ולביקורת העצמית שיש בעצם הכתיבה בבלוג. בנוסף, הבנתי את החשיבות שיש בשימוש בכלי טכנולוגי חדש בלמידה ובהערכתו נכונה, רק ממקום של ידע. ידע, המתגבש רק לאחר ההתנסות בכלי הטכנולוגי ולאחר בחינת המטרות, היעדים והיתרונות שיש בו לצרכים ייחודיים.

כיום אני בטוחה שאני מצוידת ב"ארגז כלים" מלא בתובנות, שבעזרתו אני יכולה לנסות ולהוביל שינוי בתפקידי המקצועי באמצעות נימוקים משכנעים. אציין כי הצעתי לשלב בעשייה החינוכית במסגרת עבודתי בלוג למידה, המתאים לצרכים הספציפיים אותם אנו מעוניינים לקדם. ההצעה נבחנת במלוא הרצינות. זהו לדעתי הערך המוסף הגדול ביותר שיכולתי לקבל מכל תהליך הלמידה.

יצוין כי בחירת הנושאים לכתיבה הובילו אותי לחקור ולבדוק ולהעשיר את הידע שלי בתחום בו בחרתי לכתוב ותוך כדי התהליך, הכתיבה זרמה יותר בטבעיות. כמו כן לפומביות התוכן הנכתב הייתה משמעות.
ההערכה המעצבת שניתנה במהלך העשייה היוותה מבחינתי משוב בונה וחשוב להמשך.

לבסוף, מודה לעמיתי המלווה נדב, אשר גם אם לא תמיד הגבנו הדדית לרשומות האחד של השני, התוכן הנכתב בהן קיבל ביטוי נרחב בשיחותינו הרבות. נהניתי לקרוא את הכתוב בפוסטים שלך. העשרת אותי מידיעותיך ותמיד העלית נקודות נוספות למחשבה.

תודה נוספת למנחה ד"ר גילה קורץ על האוזן הקשבת תמיד, ההדרכה, התמיכה והליווי המקצועי לאורך כל הדרך.

תגובה 1:

  1. נראה לי כי היית היחידה ביו הסטודנטים שלא מגיעה מעולם ההוראה. דווקא עובדה זו נתנה לך זווית ראיה שונה שאיפשרה גם לי לצאת מפרדיגמות החשיבה בהן אחזתי במקרים מסויימים. עולם התוכן בו את מתמצאת איפשר לכולנו להעשיר את ידעותינו והשקפותינו בנושאים רבים ובמידתמה לראות עתיד אחר למערכת החינוך.

    השבמחק