בארגון בו אני עובדת עורכים מידי שנה סדנת הכנה לקראת כיתה א' להורים ולילדים. סדנא זו מועברת ע"י אנשי מקצוע ומסייעת בידי המשתתפים.
במסגרת סיעור מוחות, שנערך בשבוע זה, יזמתי רעיון לקיים סדנא דומה לתלמידים העולים לחטיבת ביניים ולהוריהם. רעיון זה עלה מתוך נגיעה אישית שיש לי בנושא ומתוך הכרה שיש צורך אמיתי במתן כלים להתמודדות עם המעבר מבית הספר היסודי לחטיבה ולתחילת מסע גיל ההתבגרות.
בפגישה שהתקיימה עם היועצת לענייני חינוך במשרד ליישום הרעיון , סיפרה כי צפתה ב-3.5 בערוץ 23 בסרט תעודה בשם: "מי תרצו שילדכם יהיה ?"
בעקבות הסרט, העלתה היועצת בשיחתנו את הרעיון לבסס את הסדנא על מה שקורה במוחם של מתבגרים הגורם להם להתנהגויות האופייניות לגיל הבגרות ולאופן קבלת החלטות, תוך שילוב אנשי מקצוע העוסקים בחקר המח.
בסרט בודק דיוויד בודיל האם למדע במאה ה-21 יש דרכים למקסם את פוטנציאל הלמידה במקביל למקסום האושר של הילדים, במסגרת הניסוי הגדול בתבל: למידה בבית הספר. הוא פוגש נוירולוגים ופסיכולוגים המציעים דרכים לעודד את הילדים.
אציין כי לא צפיתי בסרט והוא לא הועלה לרשת. אנסה להשיגו באמצעות ארכיון הסרטים של הטלוויזיה החינוכית.
שם הסרט (מי תרצו שילדכם יהיה ?) מעיד על כך שההורים מובילים את הילדים ללמידה בהתאם למשאת נפשם ולמה שהם היו חפצים שילדיהם יהיו ולא לפי מה שבאמת מתאים לילדים. ההורים מעבירים בעצם, במסרים גלויים או סמויים, את הציפיות והחלומות שלהם מילדיהם ומצד שני את הביקורת שלהם כלפי ילדיהם ובכך לאו דווקא מובילים אותם לדרך הנכונה להם.
מתבגרים נמצאים בתהליך של שינוי המתבטא באופן החשיבה, ברגש ובמערכות יחסים ומטרתנו לתת להם כלים לצמיחה לכיוון אותו הם בוחרים והנכון עבורם, תוך שימוש בהישגי המדע להבנת המתחולל במוחם . בנוסף לאפשר להם ללמוד ולהכיר את עצמם ואת האישיות המתפתחת שלהם ובכך לנסות לאפשר למקסם את פוטנציאל הלמידה במקביל למקסום האושר.
אנו נמצאים כעת בתחילתו של הליך מחשבתי באשר לגיבוש אופי הסדנא הרצוי והמתאים ובאשר לדרך העברתה.
אשמח לתגובות.
הירשם ל-
תגובות לפרסום (Atom)
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה